Uczniowie klasy 7a oraz 7b pod koniec października ukończyli realizację projektu BOHATERON. Na lekcjach historii zostali zapoznani z faktami dotyczącymi Powstania Warszawskiego na podstawie pogadanki i filmu. Celem lekcji była dyskusja i refleksja o młodości Powstańców, o ich postawie w obliczu wojny i o wartościach, które są dla nich ważne w życiu. Uczniowie analizowali i interpretowali wypowiedzi Powstańców oraz charakteryzowali ich mowę ciała. Uczniowie zobaczyli zdjęcia Powstańców z czasów ich młodości oraz otrzymali następujące rady:
„Halinka, nie przejmuj się tak. W życiu różnie się układa, nie martw się drobiazgami.” - Halina Rogozińska, ps. Mała, Niebieska, 97 lat, łączniczka w powstaniu warszawskim.
„Janek, żebyś był porządnym, uczciwym i prawdomównym człowiekiem.” - Jan Antoni Witkowski, ps. Jaś, 93 lata, łącznik w powstaniu warszawskim.
„Patrzę się na te swoje zdjęcie i co bym Ci chłopcze powiedział? Bądź sobą, bądź człowiekiem prawym, pracuj.” - Bogusław Kamola, ps. Hipek, 94 lata, łącznik w powstaniu warszawskim.
„Ucz się, buduj naszą ojczyznę.” - Zbigniew Daab, ps. Kapiszon, 95 lat, łącznik w powstaniu warszawskim.
Uczniowie zostali poproszeni o przyniesienie na zajęcia zdjęć swoich dziadków, na podstawie których mieli opowiedzieć kiedy i w jakich okolicznościach zostało to zdjęcie zrobione i co wtedy bohater tego zdjęcia robił w swoim życiu.
Projekt zrealizowany został również w klasie 3b , uczniowie wysłuchali opowiadania Magdaleny Górskiej „Niezwykła historia”, a następnie w rozmowie nauczającej starali się odpowiadać na pytania:
- czy każdy człowiek – mały i duży – może walczyć o wolność?
- jakie funkcje, pełnili najmłodsi w czasie Powstania Warszawskiego?
- jak wyglądali uczestnicy Powstania Warszawskiego?
Na zakończenie zajęć uczniowie pokolorowali bohaterów opowiadania mieszkańców ulicy Olkuskiej w Warszawie.
Tekst: K. Wojtyła
Zdjęcia: K. Wojtyła