W ostatnim tygodniu listopada uczniowie klasy 2b realizowali projekt edukacyjny „Kochamy koty”. Głównym zadaniem uczniów było samodzielne przeczytanie w domu lektury pt.: „Cukierku, Ty łobuzie” autorstwa Waldemara Cichonia. Drugoklasiści byli nią szczerze zachwyceni i z radością rozpoczęli rozwiązywanie tematycznych zadań związanych z lekturą. Najpierw rozpoczęli pracę nad jej metryczką. Każdy korzystając ze swojego egzemplarza, zapisywał odpowiednie informacje w wyznaczonych miejscach. W ten sposób Uczniowie ćwiczyli wyszukiwanie informacji, ich analizę oraz prawidłowy zapis. Przypomnieli sobie, w jaki sposób należy zapisywać tytuły, imiona i nazwiska. Określali czas i miejsce rozgrywanych wydarzeń, wyróżniali i opisywali głównych bohaterów, grali w gry edukacyjne na platformach, grupowo i indywidualnie tworzyli plan wydarzeń. Kolejnym etapem spotkania z lekturą było spotkanie z prawdziwym kotem. Szkocki zwisłouchy Gucci odwiedził szkołę i spędził 2 lekcje z uczniami. Dzieci poznały w tym czasie zasady postępowania z kotem, oraz opieki nad nim. Dowiedzieli się jak często należy sprzątać kuwetę i w jaki sposób. Podczas lekcji Gucci miał obcinane paznokcie i był wczesany szczotką. Nie krępował się i nawet zjadł śniadanie przy uczniach. Uczniowie mogli go pogłaskać, a on chętnie sprawdzał ich notatki w zeszytach. Stał się prawdziwym ulubieńcem dzieci.
Zajęcia z Kodowania i programowania, również dotyczyły tematyki kotów. W ramach zajęć przy użyciu klocków Lego uczniowie wykorzystali znajomość lektury i zrealizowali projekt ulubionego rozdziału z lektury.
Na zakończenie przyszedł czas na pracę plastyczno-techniczną. Nie mogło być inaczej
– Uczniowie wykonali z włóczki podobiznę tytułowego bohatera – kota Cukierka. Wykonane przez uczniów prace są dowodem na to, że czytanie książek może nieść za sobą dużo dobrej zabawy.
Tekst i zdjęcia: E. Gancarz